خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/02/13 - 11:09
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
کولیوند خبرداد

تامین نظر شورای نگهبان در مورد قانون احزاب در نشست یکشنبه کمیسیون امورداخلی مجلس

رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس از برگزاری جلسه این کمیسیون برای رفع ایرادات قانون احزاب جهت تامین نظر شورای نگهبان خبرداد.

محمدجواد کولیوند در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،درباره ایراد شورای نگهبان به طرح الحاق یک ماده به قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی، اظهار داشت: مجلس در مصوبه خود در مورد قانون احزاب اجازه تعیین آئین نامه را به هیات وزیران داده بود و سپس با ایراد شورای نگهبان این اجازه را به وزیر کشور داده است.



رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس اسلامی بیان کرد: مجلس می‌خواست وظایف مرتبط با امور صنفی به وزارت کشور داده شود که با این ایراد مجدد شورای نگهبان، احتمالا به صورت کلی این مورد را حذف می‌کنیم.



کولیوند گفت: فردا کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی این ایراد شورای نگهبان را بررسی و رفع می‌کند.



عضو حقوقدان شورای نگهبان در این زمینه گفته است: درباره طرح الحاق یک ماده به قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی، اشکال سابق این بود که شورای نگهبان اطلاق واگذاری تصویب آیین‌نامه اجرایی ماده ۳۳ به هیات وزیران را مغایر اصل ۸۵ قانون اساسی شناخته بود چرا که این واگذاری، بدون تعیین ضوابط تشکیل و فعالیت احزاب و تشکل‌ها توسط قانون، امکان تضییع حقوق آنها و مردم را فراهم می‌سازد.



طحان نظیف ادامه داده که در اصلاحیه ارسالی، مجلس به جای تعیین این ضوابط، قسمت مربوط به تصویب آیین‌نامه اجرایی توسط هیات وزیران را حذف و آن را در اختیار وزیر کشور قرار داده، که به نظر می‌رسد ایراد نه تنها مرتفع نشده بود بلکه شدیدتر شده بود./



پایان پیام

  • کد خبر : 297259
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار